SEO Szövegírás: A leghatékonyabb marketing eszköz
Tagadhatatlanul a szövegírás, illetve a tartalomfejlesztés vált a leghatékonyabb eszközzé a honlapok látogatottságának növelésben. A szövegírás hosszú távú megoldást kínál; a jó minőségű szöveges tartalmak évekig látogatókat eredményeznek, további költségek nélkül!
Mit eredményez a minőségi szövegírás?
- Több látogatót a keresési forgalomból – minél több jó minőségű tartalommal rendelkezünk, annál több kulcsszóra keresve érkeznek látogatók a honlapra.
- Szakmai reputációt – a megnövekedett látogatottság és a hasznos tartalmak szakmai ismertséget eredményeznek.
- Jobb konverziót – a megfelelően megírt szöveges tartalmak megfelelő felhívásokkal kombinálva jelentős mértékben növelik a konverziós arányt, azaz adott látogatottság mellett növekszik a vásárlók/ügyfelek aránya.
A szövegírás és a keresőoptimalizálás viszonya
A minőségi szövegírás szorosan összekapcsolódik a keresőoptimalizálás folyamataival; több minőségi szöveges tartalom több keresési kifejezést és kulcsszót tartalmaz, tehát a szövegírásnak köszönhetően magasabb keresési forgalmat érünk el.
A Google nagy pontossággal meghatározza a tartalom minőségét és relevanciáját, így természetesen a sikeresebben optimalizált és jobb minőségű szövegeket részesíti előnyben. A Google néhány elsődleges és sok másodlagos szempontot vesz figyelembe, amikor értékeli egy szöveges tartalom minőségét.
Az egyik elsődleges szempont a szöveg „kidolgozottsága”, illetve „teljessége”. Nem véletlenül használtunk idézőjelet; a Google nem képes tökéletesen megérteni egy szöveg tartalmát, viszont képes megállapítani a relevanciáját, illetve képes elemezni a látogatók viselkedését az oldalon.
Hogyan készül a keresőbarát szövegírás?
A legtöbb honlap esetében a szövegírás elsődlegesen a keresési forgalom növelését szolgálja. Ez bevett gyakorlat, amit a Google hivatalon útmutatóiban is ajánl.
A tartalomfejlesztés munka rendszerint a témák meghatározásával kezdődik. Minden téma esetében szükség van körültekintő kulcsszóelemzésre, ami során megkeressük azokat a releváns kifejezéseket, amelyek a legmagasabb keresési forgalmat eredményezik. Ennek figyelembevételével kezdődik a szövegírás folyamata, amikor elkészítjük a szövegeket.